Aftersales Engineer

Als Aftersales Engineer ben jij de expert voor je klantaccounts als het gaat om service, onderhoud en nabestellingen. Jij zorgt ervoor dat alles van A tot Z geregeld wordt: van het beantwoorden van technische vragen tot het coördineren van leveringen en servicebezoeken. Jij hebt altijd oog voor detail en je bouwt aan langdurige klantrelaties door het leveren van topservice. Je denkt proactief mee en zorgt voor oplossingen die écht bijdragen aan het succes van de klant. Daarnaast krijg je de ruimte om bij te dragen aan verbeteringen van de service en het proces. Avontuur en afwisseling? Die zitten er ook in, want internationale klantbezoeken en overleggen met je collega's in het buitenland behoren tot de mogelijkheden.

Je zult je met de volgende taken bezighouden:

  • Het inventariseren van serviceaanvragen en het uitzetten van de nodige acties binnen de organisatie;
  • Het coördineren van inkoop, logistiek en werkvoorbereiding voor serviceaanvragen;
  • Het herkennen van commerciële kansen voor extra diensten en het opstellen van offertes en servicecontracten;
  • Het meedenken over en bijdragen aan de verbetering van de service en werkprocessen;
  • Het onderhouden van goede klantrelaties en het bieden van technische ondersteuning;
  • Het afstemmen van leveringen en coördineren van servicebezoeken (ook internationaal).